Ağustos 21, 2010

Paranın Gözü Kör Olsun / Flavio Conceiçao

100.Yılın bomba transferi. Rahmetli Başkan Canaydın'ın, aldım getiriyorum mesajını yayınlayıp, Galatasaray'a kazandırdığı isimdi Flavio Conceiçao. Real'in kapısında yattığı da söylenmişti o zaman Başkan'ın.
Deportivo'daki oyunu €25m'a Real'e getiriyordu Flavio'yu, 2000'de. Ama orada sakatlıktan mıdır, yoksa Real taraftarının siyahi oyuncu takıntısı mıdır bilinmez 3 sezonda 1 senelik maç yapıyordu. İlk resmi maçı da Galatasaray-Real Madrid Süper Kupa maçı oluyordu.
Hagi'nin Saidou'ya sarması ve göndermesiyle, o bölgenin tek hakimi Flavio oluyor, Real etiketinden beklenen kadar olmasa da yine de son yıllarda o bölgenin en iyisi olacak kadar oynuyordu. Sezonda 2 gol atmış, şampiyonluk kaçmış, 100.Yıl Türkiye Kupası ile kapatılmıştı.
Hagi'nin yerine Gerets geliyor, Gerets ısrarla Conceiçao kalsın diyor ama yönetim Gerets'e Saidou'yu kullan diyordu. Flavio'da Panathinaikos'a geçiyor, oradan 1 sene sonra da 32 yaşında futbolu bırakıyordu.

Ayrılmasında 3 rivayet var. Birincisi, Galatasaray Cl'ye kalamadığı için sözleşmedeki bir madde sayesinde kaçıyor. İkincisi, basının bu adamdan bir şey olmaz baskısı, üçüncüsü de yıllık ücretinin çok olduğu ve indirim istenmesi.
Benim net hatırladığıma göre de üçüncü rivayet geçerli. Gerets'in istemesini ama Flavio yıllık €2m alıyor, indirim yapmazsa ödeyemeyiz denildiğini hatırlıyorum. Belki bu da bir numaraydı ama yine Galatasaray 1 sene önce yaptığı transfer yüzünden 1 sene sonra yine sıkıntılara giriyor.
Flavio kalsaydı ne olurdu diye düşünüyorum, Gerets zaten şampiyon oldu, belki Avrupa'da Trömsö'nün ötesine geçebilirdik, hatta belki 2.senede daha başarılı olabilirdik.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails