Kasım 13, 2009

"Galatasaray Bir İşi De Kendi Yapsın." Meriç Tunca.


Meriç Tunca kimdir hiç tanımam ama Galatasaray'a iyi giydirmiş Hürriyet'te. Ama yazısını Damat Ercan döneminden önce neden yazamamış, zira çoğu eski hikayeler. Bana göre diye başlayım eleştirmeye bende;
-Bizde biliyoruz Ribery hikayesini zaten kendisinin ne kadar karakterli olduğu şu an Marsilya, Bayern, Real ve menejerlerle olan problemlerinde belli. 100 bin dolardan fazla aradaki fark ama görmek istersen.
-2 sene önceki Polat-Demirören yemeğinin bir sonraki versiyonu Aziz Yıldırım-Demirören yemeği de var geçen sene, ama görmek istersen.
-Rakipleri kaybetsin diye dua etmek olayına hiç girmeseymiş daha iyiymiş. Netekim etrafımdaki Fenerlilerin UEFA2000'de Galatasaray her üst tura çıktığında, öbek öbek rakip tarafına geçmelerini ve finalde neredeyse tamamının Arsenalli olmasını hatırlatmak isterim kendisine. Ayrıca geçen sene yine bütün Fenerliler bir kez de Anadolu klübü şampiyon olsun kisvesi altında Sivasspor'u desteklemelerinin altında, Beşiktaş şampiyon olmasın düşüncesinin yattığını şahsi tecrübelerime dayanarak rahatlıkla söyleyebilirim. O dönemde, 200e yakın Fenerli, çoğu mavi-yakalı işçi, 10a yakını da beyaz-yakalı mühendis ve teknik elemanla beraber olduğumda net olarak tecrübe ettim. Hatta Fortis Kupası'nda Altay-Galatasaray maçında, Altay'ın attığı golden sonra yaşanan sevinç birçok Fener maçında bile yaşanmamıştı.
-Hatta buna bir örnekte, ülkedeki tek uluslarası başarıya sadece rakibinde var diye tesadüf demekte var ama hatırlamak istersen.
-Bir diğeri hakem konusunda. Gsliler hakeme saldırıyorlar penaltı versin diye demiş. Son 6 maçını kaybettiğin Efes Pilsen'e doping babında saldırmanın bundan pek bir farkı yok bana göre ama anlayabilirsen.
-Etik değerden bahsetmiş en son. Mehmet Topuz olayında da görüldüğü gibi sanırsam.

Stat konusunda, son Fener maçından sonra yapılan açıklamalarda yazara kesinlikle katılıyorum, onu da belirteyim. Simkart olayında da benzer bir açıklamayı da hatırlıyorum. Bayan basketbol olayını hiç bilmiyorum birşey diyemem.
Yazdıklarının bir kısmı bana göre de doğru, ancak büyüklük olayını bunları yapmamak belirliyor yazarımıza göre. Yani yaptıklarını hatırlamamak ya da görmezden gelmek ve 100 yılda 1 kez Avrupa'da çeyrek finale çıkmak, Saraçoğlu'nda ManU ve Inter'i yenerken rakiplerin 8er eksikle oynadığını görememek, rakibinin formasını giymiş Emre'yi transfer edip, web sitesinde verdiğin bilgide Galatasaray'da geçen senelerini yazmamaksa büyüklük, gerçekten büyük çok büyük bu Fener.

Final.
Mediacat dergisinin son sayılarından birinde bir araştırma vardı. GS,FB,BJK taraftarları ile ilgili. Hangisinin ki daha okumuş, daha zengin, daha genç gibilerinden. Sonuç çok açık. Hepsi aynı. Hatta dergini kapağında başkanlara diğer takımların formaları giydirilmiş. Herkes birbirine kızıyor, ezik diyor vs. vs. vs. Ama sonuçta 3ü de büyük, 3ü de aynı. Ne mezhep ayırıyor, ne politik görüş. E zaten bu durumda aynı olması doğal değil mi.

7 yorum:

Beril dedi ki...

bu adam uzun süredir var ve tek işi galatasaraya giydirrmek, artık yazılarını açıpta okumuyorum bile

Beril dedi ki...

bu adam uzun süredir var ve tek işi galatasaraya giydirrmek, artık yazılarını açıpta okumuyorum bile

steven_stiffler dedi ki...

@beril
Meriç Tunca'nın yazılarını giydirmek olarak nitelendirmişsin.Ancak çoğu yazar böyle maalesef.Bunların içinde en mantıklı yazılar yazanlardan birisidir Meriç Tunca.Lakin her yazdığı doğru olacak değil tabi ki.Ben bir Fenerbahçe taraftarı olarak Meriç Tunca'nın "giydirme" yazılarını keyifle okuyorum.

Tuner dedi ki...

yazıyı okumadım ama bu yazıdan sonra okumama da gerek kalmadı. 3 büyük dediğin ne ki? Aynı bokun siyahı, kırmızısı, mavisi artık...

Beril dedi ki...

@steven_stiffler
Postta giydirme lafı kullanıldığı için öyle dedim.
Böyle olan çoğu yazarıda okumuyorum zaten, sana keyifli okumalar ama :)

Jordan dedi ki...

meric tunca'ya sormak lazım 2006 da inonu de bjk bize ilk golu attıgında saracoglunda bjklier kadar sevinen fenerli yoneticilere de soz etse ya.

Gayriciddimilliariza dedi ki...

meriç tunca "amigo yazar" tayfasının yeni temsilcisidir.selçuk yula + ercan saatçi karışımı bir GDO'dur.hurriyet'in son 1-2 yıldır çıkarttığı yeni yazarlar hedesinin lacivert tribun lideridir.komiktir.

Related Posts with Thumbnails