Eylül 22, 2008

Arabada 5, evde 15!..

Kadıköy'de 3-4'lük bir maç hatırlarım, o günden beri ilk kez bir Beşiktaş maçından bu kadar keyif aldım. Mükemmel miydi Beşiktaş? Kesinlikle hayır, ama istedi ve aldı.

"Gaziantep 10 kişi kaldığı anda maç bitti" yorumlarına hasta oluyorum, iddia ediyorum; maç sabaha kadar oynansa Beşiktaş gol yemezdi, yese de fazlasını atardı.

Nereden bu özgüven diyecek olursanız; uzun zamandır ilk defa Beşiktaşlı oyuncularda gördüğüm arzuya güveniyorum. Elbette sadece istemekle olmuyor, yetenek de lazım ama sahadaki isimlerde bu yeteneğin olmadığını da kimse iddia edemez sanırım. İşin taktiğinden falan ötesi Beşiktaş iki forvetle oynamalı; yese de fazlasını atar. Pazar günü bir Manchester City-Portsmouth maçı izledim, korkunun ecele faydası yok modeli, Portsmouth yememek umuduyla bir yaslandı geriye yedi 6 tane, 16 olmadığına dua etsin. Sonra gece Sporting Gijon-Barcelona maçı vardı, senaryo aynı; Gijon yaslandı, Barça 6 attı, 10 da olurdu.

Dönelim Beşiktaş'a; futbol oynadığı ve sakat veya cezalı olmadığı sürece o kale Rüştü'nün ama Hakan'ın asistini atlamayalım, zor gözüken maçı 3. dakikada bitirdi. Ultimatom Üzülmez'e yaramış; eli kolu oynamıyor, defansın solunda kaldığı sürece oynar bu takımda. Sağda Toraman iyiydi, orada oynamaya çok bayılmasa da son yaşananlardan sonra çok ses çıkarabileceğini sanmıyorum, kötü de oynamıyor. Defansın ortası ilacını buldu; Zapo-Sivok ikilisi 100. yılda şampiyonluğu getiren Zago-Ronaldo iklisinden beri takımın gördüğü en iyi stoperler, hatta ligin en iyileri. Son golde asisti yapan Zapo, ilk yarıda direkten dönen topa kafayı vuran (Beşiktaş'ta çok alışmadığımız bir durum!..) Sivok. Herşeyden önemlisi birbirlerini çok iyi tanıyorlar ve aynı dili konuşuyorlar, forma tartışmasız onların.

Cissé geçen seneye oranla inanılmaz iyi oynuyor, neredeyse Monaco'yla Şampiyonlar Ligi finali oynadığı günlerdeki kadar faydalı. Takımın önemli bir lüksü de Uğur; bence defansif orta saha (Ön libero lafına gıcık olanları kızdırmayalım!..) pozisyonunda Cissé'nin yedeği olmalı, bu defansın önüne tek defansif orta saha yeter, fazlası lüks, hele İnönü'de. Göbekte oynayacak adam belli; Delgado bu lige çok fazla. Bu konuda iddialıyım; Ülkemizdeki birçok oyuncudan hızlı düşünüyor ve önce karar veriyor. Solda Serdar, sağda Holosko (Kabul ediyorum orada hapis oluyor ama birisi orada oynamalı); tadından yenmez.

Forvete gelince; dediğim gibi kesinlikle çift forvet olmalı. Nobre'yi oynatmak için defansif orta sahadan ödün vermek zorundasınız ama zaten O da gerekli presi yaptığı için sıkıntı yaşamazsınız. Bobo iyi golcü ama biraz daha paylaşımcı olmalı, Antep maçında gerekli pasları verse 5-6 olurdu. Ayrıca Beşiktaş iki forvetle hücum ettiği zamanlarda rakip alanda o kadar etkili oluyor ki; Serdar ve Holosko da kenarlardan giriyor, forvet hattı 4 kişi oluyor.

Fark ettiyseniz kurduğum 11'de Tello, Uğur, Serdar Kurtuluş veya Batuhan gibi oyuncular yok; kadro lüksü yerinde. Kartal yıllarca tranferde para saçtı, sonunda aradığı stoperleri buldu. Defansın beton kıvamına gelmesiyle Cissé'nin performansı da arttı, 100. yıldaki Giunti (Hastasıydım futbolunun!..) modeli oynuyor.

Yönetim hatalardan ders çıkarmayı öğrendi, çok konuşmuyorlar. En önemlisi takımda huzur var, sezon başında yaşanan kavga olayı takıma inanılmaz bir şekilde yarar sağladı (Sn. S. Engin doğru hamleyi yaptı, bence bilerek olmasa da!..). Sıra Ertuğrul Hoca'da; inat etme, oynat şu takımı çift forvet, sonunda sana faydası var, erken yaşlanmazsın stresten saha kenarında.

Not: Seyirciye değinmedim, bence gerek bile yok; mükemmeller. "Kartal gol gol gol!!!" ses kirliliğinden de vazgeçilmesi doğru karar, "Seni düşündüm, dün akşam yine!!!" tezahüratı ömre bedel. Kimse bozulmasın ama "Ekinler"e de bayılıyorum, itiraf edeyim.

4 yorum:

Tuner dedi ki...

hepsine katılırım katılmasına da;
1-)Serhat Akın'dan,Tuncay'dan keza Rooney den bile kenar oluyorsa Holosko bunların hepsinden iyi kanat olur.Alışsın oraya.
2-)Bu sene izlediğim kadarıyla kim ne derse desin 1 maçını da izlemiş olsam futbol zekasıyla bu takımın sol beki Seriç'tir derim.Ibo dün çok alan kaybetti.Ilk yarıda onun kanadından 3-4 pozisyon verdi.Ilk yarının tek tehlikeli Antep şutu da onun boş bıraktığı alandan geldi.
3-)Hakan'ı kanzamak lazım adamda resmen Shmeichel fiziği var.
4-)Bu tribun futboldan anlıyor futbolu izliyor.Nobre'ye desteğinden belli
5-)Bu Zapo puştu çok karizmatik bir herif :)

Gayriciddimilliariza dedi ki...

yazını keyifle ve birçok noktayı fikren paylaşarak okudum..guinti örneği ben daha düşünürken leb-lebi gibi karşıma çıktı.üzülmez için henüz erken.umarım saha içi ve dışı bütün alanlar böyle "sorunsuz" devam eder.tribünler konusunda tuner'e de sana da katılmıyorum.klasik repertuarı her maç gidişatında dinliyoruz.yenilik yok.çoktan bitmiş bir anlayışın ısrarı var sadece orada.ayrıca inönüde yeni ve eski açık trübunler olmasa "goooollll" sesi duyamayacağız.. çünkü kapalı şarkı türkü den pek maç izlemez,dün bunu da gördük 2 golde, çıkınca mikrofon uzatın bazıları skoru bile bilmez.. o nedenle takıma destek vermedikleri sürece yararları yok.medyanın da zaten ilgilerini çekmiyorlar eskisi gibi.. takım iyi olsun boşverin, son 5 senedir tribun iyiydi de noldu? delgado ve zapo.. uzun zamandır hissetmediğim "hayranlık" duygumu coşturuyorlar.ayrıca tunerin kedisini öperim: zagotoçni!

Tuner dedi ki...

@gcma

benim neyime katılmadıgını cözemedim triun konusunda ama futboldan anlıyor kastım aslında dogru tespit degildi haklısın.soyle duzeltmeli.aynı belgeselde oldugu gibi.Bu triun kosan adam yırtınan adam istiyor kardeşim rico paşa gii adamlar istemiyor

Zago Zagüpyan'ın da sana selamı var :)

|RA| dedi ki...

Bu sene beşiktaş ta bir değişim olduğu gerçekten göze çarpıyor..fakat unutulmaması gereken bir konu var gözden kaçıyor.E. Sağlam bunun farkında sanırım o yüzden her hafta değişik tandem kombinasyonları deniyor..Beşiktaş ın maç kazanmasının 2 nedeni var..1 Takım savunması yapmaya çalışıyorlar yardımlaşma var,2 şanslılar..şans isteyenin yanında olurmuş öyle de birşey var tabi..dönün bakın bir antalya bir metalist maçlarına..antalya resmen eşşekliğine maç verdi 3ü 4 ü buluyordu..metalistin net pozisyonları var inönü de..şu an için 3 büyüklerin genelinde aynı durum sözkonusu olduğu için çok göze çarpan bir unsur değil toparlanacaktır sanırım..zapo çok iyi çıktı..bu sivok seriç zapo falan biraz karpuz kavun misali alınmış gibi geldi bana..sinan engin aramış taramış kefilim demişti ama, %50-50 şans vardı..ve pana forumlarında seriç gittiği için yurt genelinde kutlamalar yapıldığını temsilciliklerde resmi tatil ilan edildiğini yazdılar...son 5 sezonda alınan 27-28 defans oyuncusunun sonunda 2 tane güzel stoper-bek yakalamak çok büyük başarı olmasa gerek...Beşiktaş sempatik bir takım şu an itibari ile koyu bir Galatasaray lı olmama rağmen rahatsız etmiyor beni..bunu şu yüzden söylüyorum; ne zamanki bir takım hakem federasyon kıl tüy paf küf demeye başlıyor o zaman insanlara itici negatif geliyor.geçen sene aynen böyle oldu,bırakın bizim gibi rakip takım taraftarlarını kendi taraftarları bile soğudu daha 10. haftadan itibaren takımdan...

Related Posts with Thumbnails