Ocak 06, 2011

Diğer Dünya


TT Arena'da Fenerbahçe atkısı açan işçi kovulmuş. Açıkçası ben pek inanmıyorum. Şu sıralar Galatasaray yönetiminin üzerine gitmek moda(ben de dahil), ki olay müteahhit firmada gerçekleşmiştir. Kovulmasa da kovuldu deseniz, kimse şaşırmaz. Bunu Galatasaraylılık adına yapıyorsan, Galatasaraylılık adına yapılmayanları sıralasak satırlar yetmez.

Kovulmuşsa diye bu satırları yazıyorum. Bu ülkede iktidar değişince, işi bilen ya da bilmeyen bir çok kişi kadrolaşma adı altında kovulmuyor mu? Kendisine diklenen memurunu kovmuyor mu müdürler? Bunları her gün duymamıza rağmen, bir atkı yüzünden birinin kovulmasını niye şaşırıyoruz ki bu kadar?

İşçi kardeşimize gelince, birbirini bu kadar çekemeyen insanları hala tanıyamadın mı? Rant uğruna ortalığı velveleye verenler, seni kovarlar ama o açtığın atkının gönderdiği adamı alırlar o stada koyarlar. Dostluk, kardeşlik, delikanlılık senin dünyanda geçerli olabilir ama diğer dünya o olguları çoktan unuttu, fark edemedin mi?

Bir kaç sene önce Almanya'dan gelen bir malzeme, etiketinin arkasında 'En Büyük Beşiktaş' yazısı ile ulaştı bana. Sebebi de çok açıktı. Etiketin önünde bizim firmanın adresi yazıyordu, 'Fenerbahçe/İstanbul'. Muhtemelen o fabrikada çalışan bir Beşiktaşlı işçi, etiketin arkasına yazıp makara yapmıştı. Görünce çok hoşuma gitti. Sakladım etiketi, arkadaşlarıma gösterdim. Güldük, eğlendik.

Atkı olayını da buna benzettim ben. Hoşuma gitti, güldüm. İşten kovulma sebebi olacaksa bu, asıl işten kovulması gerekenleri nasıl kovacağız?

Ekşisözlükteki yorumlara gelirsek, bazı yazarların, dışarıda ezilip eve gelip karısını döven kocalardan farkı yoktur nazarımda.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails