Ağustos 12, 2010

Yıllar Sonra Favori Beşiktaş.

Milneli senelerden sonra, şampiyon olduğu seneler dahil ilk kez Beşiktaş bu kadar favori başlıyor sezona. Lucescu'lu 100.yılda dahi, Fatih Terim'in GS'ye geri dönüşünden mütevellit favori değildi Beşiktaş. Tabi sezona başlamazdan evvel için bu durum. Daha sonra kaç kez değişir favori bilinmez.
Internette birçok sitede kim şampiyon olur anketlerinde ciddi farkla ilerliyor Beşiktaş. Peki nedir sebebi? Quaresma ve Guti. Schuster onlar olmadan gelse bu kadar fark yaratamazdı diye düşünüyorum. Quaresma'dan İnönü ve derbi maçları dışında pek ümitli değilim açıkçası. Guti için durum farklı. Geçen sene bile yedekten gelip Real'i toparlamışlığı var Guti'nin. Bu sene hem de Türkiye'de neler yapabileceğini tahmin etmek pek de zor değil.
Biraz bilinçli bakarsak konuya, sadece 1 kanat oyuncusu ve oyun kurucu ile bu kadar değişmez dengeler. Sonuçta Sivok-Ferrari ikilisi bir müddet yok. Bekler aynı. Nobre burada, Fink burada, Nihat burada. Geçen sene yaşanan sıkıntıların sebebi gol atamamaktı, 2 yaratıcı oyuncu bu sorunu çözecek ve şampiyonluk gelecek mi, onu zaman gösterecek. Schuster'in elindeki malzemeyi Denizli'den iyi kullanabilecek mi sorusu da var. Sezonun çok erken açılması ileride sıkıntı yaratır mı diye düşünen de pek yok bu aralar. Diğer takımlara bakarsak kesin favori Beşiktaş bana göre ama çok erken mi konuşuyoruz onu bilemedim.
Madem öyle diğer takımlara da bir bakalım. Kendimle çelişiyorum aslında yukarıda. Geçen sene Rijkaard geldi diye direk favori yaptık Galatasaray'ı. İşler kötü gitmeye başlayınca da sistem farklı anca alışır takım diye de kıvırttık. Madem sistem farklı idi, o zaman takım alışmış olmalı ve en azından benim favorimin Galatasaray olması gerekirdi bu sezon için. Ama olmadı. Son 2 senede yaşadıklarımız ve sadece gidenlerin yerinin doldurulması kesmedi beni de. Topal'ın yeri doldu ama Çana'nın yanında hala Ayhan var Barış var Sarp var. Defans yine bomba. Kaleci yine ortalama. Baros'un 2 korumayla oynaması gerekiyor maçları bu senede. Aklımı tek kurcalayan şey, ipleri yeniden Adnan Sezgin'in ele alması. 1993/94, 1994/95, 2007/08 şampiyonluklarında olduğu gibi. Üstünel'den tek iyi yanı tecrübesi olsa gerek.
Fener'e gelince. Aykut Kocaman'dan ümitliyim ama Fener'den ümitli değilim. Bu yönetim olduğu sürece de başarı beklemek artık hayal. Aykut'a dayanabileceğini de hiç sanmıyorum camianın. Aykut ne kadar iyi bir hocadır o tartışılabilir ama ben olası PAOK elenmesi sonunda Fenerbahçe'deki İrlandalıların ipleri eline alacağından, gazetelerin de muhtemel yeni hocaları yazmaya başlayacağından eminim.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails